Pages

Sunday, May 10, 2009

To my beloved mummy....

hmm...mother's day nih actually nye aku tak penah pun sambut...nk wish kat mak pun jrng..yg sbenarnye aku jrng say sayng kat mak..kalo wish bday pun..lalu kot msg jek..aku tak reti nk express bende2 nih...tak biasa..aku tau bnda nih tak bagus..ye la..ko tak reti nk ckp kat mak ko lak..kalo kat bf reti lak ko...ha..tu yg pelik tu..tp inila yg aku rase..ngeee...rase bsalah jugak..huhuh...

but last year, i used to manage myself how to express my word to my mum...sejak bday die...kitorng wat celebration(banje mkn n kek secret recepie yg die suke)...hehe...sejak tu dah reti sikit2 la..aritu kan aku g warehouse sale..ternampk cawan english rose..so,i grab 2dozen for my mum n my sister..ye la..2 2 dah ade anak kan..mak aku punye tu suprise la..akk aku tak yah nye suprise2...hehe..bg je..simpan terperap la kat umah aku..until semalam...aku bg kt mak aku..sblum nih aku ade main2 la tnye mak, "mak nk kek ape?nnti kitorng buatkan.."(cewah,mentang2 dah reti sikit2 wat kek..hehe)..mak jwb.."tak nak la..kek aje..busan..taknak ape2 la..mbazir jek.." huhuh..sedey dengar..mak aku sering tidak meminta ape2...walaupun die tau aku buknnye takde duit sgt...lebih2 pun die yg bg aku duit..ngeee :D

pg2 smlm sblum aku g deliver kapkek2 yg ditmpah utk suprisekan ibu2 mereka,aku ke rumah mak dulu..to wish her SELAMAT HARI IBU...(ye la..sebok nk happykan mak org dgn kapkek ko..mak ko takn ko nk wish last plak..adehh) seperti biasa,die mmg kat dlm bilik,aku masuk smbil mbwa cawan dlm plastik(dlm kotak yg tak bersampul)huihihi...n peluk die smbil wish SELAMAT HARI IBU,semoga cepat kaye(doa yg paling die suke) hehe..akak aku ade la die wish..ape tah..lupe..huhuh yg pastinye kami nangis...adoiii..nih laaa part yg paling leceh skali..sure terlempah gak air mate..huhu...

pada mata aku,mak aku mmg best..sgt2 best!smpai aku rase,mak org lain ade ke camnih?huhuh ade kot ekk..ngee :D..pada aku mak ak sgt best sbb

*die tak pernah merungut pasal duit,wlaupun aku jrng mintak,tapi die akan byrkan kete aku...huhu..dah 3 buln die byr(die tatau..tapi cine bank tu sebok call2 die..isk la) ye la..sejak aku tak berduit sgt nih..huhu..nak kene gnti ke ek?huhu

*duit perjlnan aku ke shah alam yg ditnggung sepenuhnye tiap2 bulan..padahal,aku leh je naik bas..tapi aku taknak..so aku naik kete..ye la..sape nk anta aku g class nti?isk..(agak mnyusahkan mak aku lagi)

*bil hp yg kadang2 die yg bayarkan..(bile pikir2 balik,aku jrng je call die..huhu..ye la.dah satu umah..iskk tapi die salu je call aku..kalo g kl..brkali2 tpn tnye kat mane..tu la..risau agaknye..)

*die akan bg duit kalau aku nk bli brng..(tu aku ckp,die bab duit tak bkire..tapi biasa la..mesti kene bebel dulu..hehe)

*betapa bestnye die sbb die tak kesah pun aku tak nk keje..die tau aku jenis tak leh diarah2..so..aku nk blja die bg,nk blja wat kek die bg,nk amek course Wilton pun die bg..(lum smpat amek,sbb bz) aku rase nk amek diploma dlm bidang kek nih la..pun die bg..best kan?? ade hikmah knp die tak bg aku amek fulltime..huhu

*die syg aku lebih kotttttttttttt..haha (statement yg tak patut) huhu.. die penah ckp "adik(aku) dah puas balas jasa mak..." huhuh...sedey sehh..padahal takde bende pun yg aku buat..cume aku dr kecik,mmg tolong die..dr umo 15 taun aku dah jd chef kueh die..aku wat kueh kat umah.die g jual kat angsana..so.aku da wat die senang kot..ngee tak ayh cr pekerja..aku kan ade..senang..anak leh tolong..soo...pikirla..camane aku nk cari keje,sbb buln pose jek,aku akan DIARAH untk bhenti keje..utk menolong die...camane??bek dok umah jek..skrg nih aku da keje sndri la..eh..mmg dr dulu keje sndri pun..huhu..

*mak yg sgt understanding,aku tak penah smbunyi pun kat die ngn sape aku bkwn..smpai die nk ngendap aku kuar deting..isk..ade ke patut?haha..die call "kat mane?mak nk tgk awak deting"..wahhhhhhh...aku dan2 ckp" dah nk balik..." gile..aku tak mo la die tgk..hishh..mak aku nih ade instinct tau..kalo aku cite2,nnti die mcelah,mak tak sedap ati la..ape la..itu la..ini la..haa..dah wat aku gabra..hishh..last2 nye..perhubungan tu mmg tak kekal pun..tu diaa..keramat seorng ibu..huhu..

*mak yg sygkan anak2..maybe dulu die sgt bz..(mmg bz smpai aku tak penah dtg jumpe die mase kecik la..kuar awal pg balik mlm..cr duit..aku paham seh mase tu..org gaji jaga aku..tapi takde pun aku syg org gaji aku tu cam budak2 skrng nih..bibik nk balik indon jek..demam..hish..tak paham..

*keberadaan die dlm hidup aku..aku tak tau camane kalo mak takde..hurmm..sedey bile pikir..aku akn jd takot..sbb aku nih jenis,ape2 mak..itu mak.ini mak..sume org ckp aku anak mak..huhu...(aku pernah mengalami konflik dimana aku tidak bideri kebenaran utk amik degree fulltime..sbb takde sape tlng die..hurmm..aku memberontak..sem 6 diploma,aku jrng balik umah..sbb aku nk sgt amek degree..tapi Tuhan pun tak mngizin kan.mase nk isi borng tnpa pngetahuan mak..aku lngsung tak leh access uitm portal mase tu.aku g bank BSN utk beli yg pjj punye..pun tak leh..uwaa...sudah kecut aku jdnye..last2 aku ckp kat mak aku(takut..aku ckp dengan mbelakangkan mak aku..huhu)

knp tak bg org blja?
bukn tak bg..sape nk tlng mak?
ala..nk blja pun tak leh..
amek pjj la dik...same jek kan..
tak nak la..pjj tak best..
sukahati awak la...(ha..bile die da stat ckp camnih..aku tau la tu die tak suke..aku menangisssssssss berhari2..kwn2 aku dah stat nk masuk blaja,aku kat umah jek..sedey sehhhh...aku tak leh terima yg aku takde degree..kwn2 aku dah nk masuk dahh..mase tu aku rase,aku dah korbankan bende yg paling aku nk..aku tak puas ati..knp mak aku tak bg blja????mase tu mmg aku konflik gile..last2..die ckp,amek la pjj..aku pun pk2.last2 aku apply pjj..then dpt..huhuh..

actually,bukn mak aku tak bg..it just..sape nk tlng die..die pun sakit..tu jek..aku jek yg bleh diharap..takn abg aku lak?akk aku dah kwen pun..aku jek single..hehe..tapi takpe..aku redha..ade hikmah di sebalik kejadian..Tuhan permudahkan segalanya dlm idup aku..org kate "bgus bkorban utk mak..hidup berkat.." aku tak nak mak aku sedeh..aku tau aku dah byk susah kan die mase kecik smpai ke besar..mak tak penah hampakan aku..die berkorban tenaga die utk cri duit,untk myara kami sekeluarga...skrng mak aku tak bape nk sehat..kaki die sakit..doc ckp tulang blakng die prob..takde ubat..doc pun tak leh nk buat ape2..skrng nih,die ok la sikit..brubat cr islam..tapi tak leh jln jauh..nnti kaki die sakit..masa g umrah,aku tolak die gune wheelchair..sbb die tak leh jln sgt..nk naik bukit tu sume..aku syg mak aku sgt2..semestinye die tak bace blog aku nih..hehe..

MAK..ORG NK MAK TAU..ORG SYG MAK SGT2...ORG DOAKAN AGAR MAK DIHINDARKAN DR SEBARANG PENYAKIT,SEHAT SEJAHTERA,BLEH BERIBADAT KPD ALLAH,SEMOGA REZEKI MELIMPAH RUAH,DIBERIKAN KEBAHAGIAN DI DUNIA DAN DI AKHIRAT,KESENANGAN YG BERPANJANGN... dan Ya Allah,jadikan la aku seorng anak yg prihatin,yg mjaga kebajikan ibubapaku..jdkan la aku anak yg solehah,yg tunduk kepadamu Ya Allah..ampunkan la dosa2 ibubapaku dan kaum keluargaku..amin...






3 comments:

  1. wish selamat hari ibu to ur mom :)

    ReplyDelete
  2. tengku Johari --> thnx..da link jugak..

    Muti'ah hamid -->tq..hhehe..samat ari ibu to yr mum jugakk..hehe

    ReplyDelete